søndag den 3. juli 2016

Kære Opsamlingsliste - Juni



Månedens læste bøger
// The Magicians (The Magicians #1) - Lev Grossman // Verdens heldigste kvinde - Jessica Knoll // Nimona - Noelle Stevenson // Med rov i rollatoren (Pensionistbanden #2) - Catharina Ingelman-Sundberg // Den eneste ene (The Selection #3) - Kiera Cass // Hvor taler du flot dansk! - Abdel Aziz Mahmoud // One - Sarah Crossan // Ulykkernes tid - Moïra Fowley-Doyle // The Dead House - Dawn Kurtagich // A Madness So Discreet - Mindy McGinnis // Dumplin' (Dumplin' #1) - Julie Murphy // Dybt at falde (Dan Sommerdahl #1) - Anna Grue // Monsters of Men (Chaos Walking #3) - Patrick Ness // Haroun and the Sea of Stories (Khalifa Brothers #1) - Salman Rushdie // Uskyldigt blod (House of Comarré #1) - Kristen Painter // The Scarlett Letter - Nathaniel Hawthorne // More Happy Than Not - Adam Silvera // Hvor hjertet er - Billie Letts // Dr. Zukaroffs testamente - Peter Lund Madsen // The Raven King (The Raven Cycle #4) - Maggie Stiefvater // Never Let Me Go - Kazuo Ishiguro // My Cousin Rachel - Daphne du Maurier // A Study in Charlotte (Charlotte Holmes #1) - Brittany Cavallaro // Lilla hibiscus - Chimamanda Ngozi Adichie // Full Dark, No Stars - Stephen King // The Shadow of the Wind (The Cemetery of Forgotten Books #1) - Carlos Ruiz Zafón //

Månedens favorit
Jeg ved ikke hvad der sker for tiden, men jeg får slet ikke læst nogen 5-stjernet bøger for tiden. Enten er mine valgte bøger bare ikke mindblown fantastiske, eller også er jeg bare blevet mere nærig med at give topkarakter, medmindre bogen rent faktisk ændrer noget i mig. Der er dog nogle af mine læste bøger i juni måned der alligevel fortjener at blive fremhævet. Sarah Crossans One vinder bogpriser til højre og venstre, og med god grund! Det er en smuk fortælling om et par siamesiske tvillinger, fortalt i vers. Derudover var det også skønt at få læst Daphne du Mauriers My Cousin Rachel. Den kom ikke helt op på højder med "Rebecca", men i forhold til tone og stemning, mindede de ret meget om hinanden. More Happy Than Not af Adam Silvera, var en tankevækkende historie, om at acceptere sig selv og være glad for det liv man har. Den gav også lidt tårer i øjenkrogen. Mit brev om Silveras bog kan læses her.

Månedens overraskelse
Verdens heldigste kvinde overraskede mig med slet ikke at være som forventet. Den er lidt blevet reklameført som en psykologisk thriller, men for mig var den helt klart et psykologisk drama, og en rigtig god en af slagsen! Jeg har skrevet et brev om den lige her. Derudover blev jeg også overrasket over Ulykkernes tid, desværre bare på den negative måde. Den endte med at blive en rodet fortælling, der prøvede at være alt for meget på en gang. Ikke ensbetydende med at den var dårlig, den var bare ikke som jeg havde forventet. Brevet kan læses her.

Månedens skuffelse
Denne måned havde jeg et par bøger, som jeg blev nødt til at opgive undervejs, fordi de alligevel ikke var noget for mig. Den ene var The Magicians af Lev Grossman. Jeg havde så store forventninger til den, og den startede også rigtig godt ud, men jo mere jeg læste, jo mere begyndte jeg at kede mig, og endte nærmest med at tvinge mig selv til at læse videre, i håbet om at den ville blive bedre. Det gjorde den bare ikke for mig. Den anden bog jeg opgav, var A Madness So Discreet af Mindy McGinnis. Den smukke forside lokkede mig, selvom den ikke havde fået helt så fantastiske anmeldelser. Jeg gav den en chance alligevel, men den endte også med at være en bog jeg tvang mig selv igennem, fordi den ikke rigtig var det som bagsideteksten lovede mig.

Månedens anbefaling
Foruden at jeg synes at alle burde læse One, så var Abdel Aziz Mahmouds Hvor taler du flot dansk! også en bog der er værd at læse. Især nu hvor man oplever den ene negative historie efter den anden omkring flygtninge og indvandrere i Danmark. Abdel fortæller på en ærlig og humoristisk måde hvordan livet har været for ham og hans familie efter de kom til Danmark, og hvordan Abdels liv blev efter at han begyndte at deltage i online debatter.

Mest forventede læseoplevelse i juli
Pt. er jeg i gang med Stephen Kings 22.11.63, som er helt fantastisk! Jeg glæder mig til at få læst videre i den. Derudover er juli måned åben for hvad end jeg har lyst til at læse. Jeg håber i hvert fald at kæmpe mig igennem en stor bunke af min tbr-bøger, som står på hylderne.

Opsummering af juni
Juni har virkelig stået i læsningens tegn. 26 bøger er det blevet til, hvilket skyldes at jeg har haft nogle friweekender, hvor jeg har kunne ligge længe og læse i sengen, og især også skyldes at jeg har haft ferie den sidste uge i juni. Midt i juni besluttede jeg mig også for at komme igennem de fleste af mine ulæste bøger på hylderne, og jeg er godt i gang! Det er egentlig ret skønt at prioritere mine egne bøger først, end at lade mig friste af bibliotekets store udbud, og det giver også mindre dårlig samvittighed, når jeg så endelig køber lidt nye bøger til hylderne.

Kærlig hilsen

4 kommentarer :

  1. 22.11.63 er så god! Og rigtig flot med de mange læste bøger. Min læsemåned har desværre ikke været nær så god, men til gengæld har jeg så været til en masse sociale sammenkomster. Nu nærmer min sommerferie sig, så mon ikke jeg får lidt mere tid til at læse, når turen går sydpå? :-)


    Mvh
    Denlillebogblog.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er virkelig god indtil videre! Ferie er jo altid den perfekte undskyldning for at få læst mere ;)

      Slet
  2. Hold da op, hvor har du fået læst mange bøger, og mange gode, kan jeg se! Glæder mig til at se, hvad du synes om King!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er helt vildt! Indtil videre er den helt fantastisk! :)

      Slet