tirsdag den 9. februar 2016

Kære Michelle Hodkin (The Evolution of Mara Dyer)

Dette brev indeholder spoilers til "The Unbecoming of Mara Dyer"

Med en kæmpe cliffhanger i din forrige bog, var tempoet og stilen ligesom sat til fortsættelsen The Evolution of Mara Dyer, og jeg var meget spændt på at læse videre. Jeg blev dog overrasket over at finde ud af hvilken drejning du valgte at føre historien om Mara Dyer i, og jeg kan stadig ikke helt finde ud af om jeg kan lide den drejning eller ej. 

Efter at Mara støder på sin døde ekskæreste, som slet ikke ser ud til at være særlig død, bliver Mara indlagt på en psykiatrisk institution under observation. Ingen tror på at den person Mara så, virkelig var den samme fyr som blev omsluttet af en kollapset bygning. Eller det vil sige, ingen andre end Noah. Sammen begynder Mara og Noah at prøve at stykke sammen hvad det egentlig er der foregår, men det er svært når både familie og psykiatere holder ekstra øje med Mara, og endnu sværere når mystiske ting bliver ved med at ske, som alt sammen har forbindelse med Maras evner. 

Jeg var virkelig hooked efter at have læst din første bog i serien. Jeg følte virkelig at der var rigtig meget potentiale til at blive en fantastisk serie, men det er som om at jeg lidt efter lidt mistede den entusiasme mens jeg læste denne fortsættelse. Jo du skriver stadig helt fantastisk og fængende, og jeg slugte også denne her super hurtigt, men det er som om at den drejning du vælger at tage med Maras evner, ikke er den drejning jeg havde forventet og håbet på. 

I denne bog begyndte du også at introducere kapitler fra fortiden, af en person som har en forbindelse med Mara og disse overnaturlige evner, og de var for mig lidt en irritationsmoment. Jeg følte mig afbrudt i min læsning, af at skulle bruge tid og energi i at forstå og regne ud hvem denne person var/er, og selvom det hen af vejen begyndte at gå op for mig, så var jeg dog stadig mest interesseret i Mara, Noah og deres jagt efter sandheden. 

I mine øjne er denne fortsættelse ikke ligeså stærk som din første bog, og derfor vaklede jeg mellem at give den 3 eller 4 stjerner. Jeg endte dog med 4 stjerner, for jeg var jo egentlig rigtig godt underholdt igennem bogen, som jeg jo blæste igennem. Én ting kan jeg da sige: Når man først har begyndt læsningen af en af dine bøger, så kan man ikke stoppe igen før man når sidste side med bankende hjerte. 

Kærlig hilsen

Michelle Hodkin: The Evolution of Mara Dyer. (Mara Dyer #2). Simon & Schuster Books for Young Readers. 4/5

Ingen kommentarer :

Send en kommentar