torsdag den 3. september 2015

Kære Bogreol - Nye Tilføjelser i Juli/August



De sidste par måneder har stået lidt stille i forhold til bogindkøb. Det var ikke så længe siden at jeg bestilte en ordentlig bunke bøger fra Saxo, men da jeg ikke har nået at få læst særlig mange af dem (og min fysiske TBR-bunke på reolen har vokset enormt meget), så besluttede jeg mig for ikke at købe alt for mange bøger. Dermed endte det med disse 6 bøger, hvoraf den ene er et anmeldelseseksemplar, og én har jeg købt brugt. 

Johanna Spyri - Heidi
Jeg elsker Puffin in Bloom bøgerne, og med denne udgave af Heidi har jeg nu en komplet samling.. Eller det har jeg indtil den nyeste bog i serien udkommer. Det er de fineste, små bøger, og det klæder min bogreol at have dem stående ved siden af hinanden. Jeg kendte ikke noget til selve historien om Heidi på forhånd, men efter endt læsning kan jeg sige at den er utrolig sød. 

Essie Fox - Elijah's Mermaid
Efter jeg fik læst Fox' debut The Somnambulist, som virkelig blæste mig bagover, vidste jeg at jeg blev nødt til at eje hendes to andre bøger også. Jeg startede dog ud med at købe denne først, og jeg glæder mig utrolig meget til at få den læst. Forhåbentlig er den mindst lige så god som dens forgænger, som jeg anmeldte her

Sarah Waters - Fingersmith
For ikke ret lang tid siden blev jeg præsenteret for Waters' forfatterskab, da jeg lånte bogen "Lille fremmede" med hjem, og anmeldte her. Stemningen i bogen var helt fænomenal, og, ligesom med Fox, vidste jeg at det ikke var den sidste bog jeg skulle læse af den forfatter. Endnu engang valgte jeg kun at købe én bog hjem af hende til en start, og valget faldt på denne, som er blevet meget rost, og som jeg valgte at den bogklub jeg er med i, skulle læse til næste møde. 

Michelle Hodkin - The Evolution of Mara Dyer
For laaaang tid siden læste jeg "The Unbecoming of Mara Dyer", og den var simpelthen så spændende at jeg slugte den på en enkelt aften. Min begejstrede anmeldelse kan læses her. Nu har jeg endelig fået købt næste bog i serien, og jeg er faktisk lidt nervøs for at få den læst. Mest fordi bog 3 endnu ikke kan købes i den udgave jeg har bog 1 og 2 i, og jeg har ikke lyst til at skulle vente alt for længe med at kunne fortsætte serien, i tilfælde af at bog 2 også slutter af med en ordentlig cliffhanger, som den første bog gjorde.

JG Gylling - Smagen af honning
Jeg blev kontaktet af Forlaget Brændpunkt, hvor de spurgte om jeg havde lyst til at anmelde deres første bogudgivelse. Coveret tiltalte mig slet ikke, men selve plottet lød interessant, så jeg takkede ja. Det var jeg glad for jeg gjorde, for indholdet var i hvert fald bedre end forventet. Anmeldelsen kan læses her

Haruki Murakami - Trækopfuglens Krønike
Jeg har endnu ikke læst noget af Murakami, men ikke fordi jeg ikke har lyst! Jeg har bare haft svært ved at finde ud af hvilken en af hans bøger jeg skal starte med, og der er jo enormt mange at vælge imellem. Da Line solgte ud af sine bøger, var denne hardbackudgave iblandt til billige penge. Jeg har hørt både godt og skidt om denne bog, men jeg glæder mig til at finde ud af hvad jeg selv synes om den. 


Kærlig hilsen

6 kommentarer :

  1. Åh, jeg vil meget gerne læse 'The Somnambulist' og 'Elijah's Mermaid'. De lyder så spændende. Det er en super dejlig stak du har fået :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan helt klart anbefale The Somnambulist! Den var SÅ meget bedre end forventet, og jeg glæder mig såsåså meget til at få læst Elijah's Mermaid :D

      Slet
  2. Sikke smukke bøger du har fået hjem på det sidste. :) Kender godt det med at bunkerne bare vokser - Alt for godt. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha ja det er lidt farligt med at være bogelsker :p

      Slet
  3. Puffin in Bloom bøgerne står også højt på min ønskeliste, de er simpelthen så fine :)
    Jeg har også lige sat mig selv på bogkøbestop, for bunkerne vokser og vokser, og nu hvor studiet er begyndt igen, er der mindre og mindre tid til at få dem læst. Åh, booknerd problems :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtig fine <3
      Åh ja, der er simpelthen bare ikke nok timer i døgnet til at få læst alle de bøger man gerne vil, desværre

      Slet