torsdag den 17. november 2016

Kære Kerstin Gier (Smaragdgrøn)

Nu er det ved at være et år siden jeg læste "Rubinrød" - første del af din tidsrejseserie, og endelig(!) har jeg fået læst sidste bind, nemlig Smaragdgrøn.

Sidste del starter ud hvor anden del, Safirblå, slap, nemlig at Gideon har knust Gwens hjerte. Men Gwen har ikke særlig meget tid til at ligge sig i sengen med hjertesorger, for hun har stadig en mission hun skal fuldføre. Og desværre inkluderer dette også Gideon. Gwen har svært ved at finde ud af hvem hun kan stole på i den inderste kreds, når det kommer til den profeti der foreligger specifikt om hende ud af de 12 tidsrejsende, og en masse hemmeligheder dukker frem i lyset - også nogle der kommer til at påvirke Gwen meget mere personligt end hun nogensinde kunne forvente.

Præcis som med den forrige bog, så gik der en håndfuld måneder før jeg fik læst videre i din serie, og det gjorde desværre at jeg sad forvirret tilbage, og slet ikke kunne finde hoved og hale i det der skete. 

Alting skete så hurtigt, og jeg kunne mærke at jeg begyndte at stå af, i alt det der omhandlede den hemmelige orden og tidsrejseaspektet, fordi denne sidste del af din serie netop refererer meget tilbage til begivenheder fra de to forrige bøger. Og så god er min hukommelse bare slet ikke. I stedet begyndte jeg at lade mig opsluge at kærlighedsdelen (hvilket er total ulig mig!) og jeg begyndte at more mig ekstra meget over Xemerius og de kommentarer han hele tiden kom med. 

Det er ikke en dårlig tidsrejseserie du har skrevet, men jeg ærger mig meget over at jeg ikke fik dem læst lige efter hinanden. På den måde er jeg sikker på at jeg havde fået det bedste udbytte af din historie, for lige nu sidder jeg desværre med en følelse af at jeg ikke fik alle elementerne med under læsningen, og det er altså en skam. Især når jeg ved at selve tidsrejsedelen er noget jeg virkelig følte du fik uddybet og forklaret virkelig godt, i de to forrige bøger.

Kærlig hilsen

Kerstin Gier: Smaragdgrøn (Precious Stone Trilogy #3). Org. titel: Smaragdgrün. Gave fra Turbine. 3/5

Ingen kommentarer :

Send en kommentar