lørdag den 1. november 2014

Kære Opsamlingsliste - Oktober

Månedens læste bøger:
Antal sider læst: 
5400 sider (wow!)

Månedens overraskelse:
Jeg havde på ingen måde forventet at jeg ville blive så fanget af en dansk fantasy/science fiction bog som jeg blev med Leoniderne! Jeg havde måske lidt forventet at jeg ville rulle med øjnene over den, men faktisk var jeg så grebet af historien at selvom readathon var færdig (Leoniderne var den sidste bog jeg begyndte på) så fortsatte jeg med at læse, fordi jeg ville vide hvad der skete. Og så handler den om tidsrejser. Jeg er en sucker for alt det omhandler at rejse i tiden. 
Derudover var jeg også pænt overrasket over hvor god Universets Engle er. Jeg kendte ikke til Einar Már Gudmundsson ellers hans forfatterskab inden jeg begyndte på bogen, men jeg blev blæst omkuld over hvor god den var. Nogle gange er det også en god ting slet ikke at have forventninger til en bog inden man begynder på den. 

Månedens skuffelse:

En vinternat var virkelig en stor skuffelse. Den startede ellers godt nok ud, men fortsatte så med at være krimskrams af karakterer og dårligt skrevet dialog. Øv.

Månedens favorit: 
Leoniderne har virkelig ramt mig hårdt, og den sidder stadig i mig. Jeg glæder mig så meget til at læse videre i serien. Derudover er We Were Liars også bare rigtig god! 

Månedens bedste første sætninger:

"Dybt inde i skyggerne blandt hylderne er jeg lige ved at falde ned af stigen" - Robin Sloan: Hr. Penumbras døgnåbne bogbutik

"Det er ikke mig. Jeg står ikke sådan bag et træ i skoven" - Helle Helle: Hvis det er

"Vi skulede til hinanden. Han, fordi han nok mente, det hele var min skyld, og jeg, fordi det ikke gav ham ret til at se sådan på mig" - Anna Gavalda: Billie

"I said a silent prayer. Actually silent is probably the only type of prayer a guy should attempt when his head's in a toilet" - Andrew Smith: Winger

Mest forventede læseoplevelse i fremtiden:

Jeg glæder mig meget til at læse Caroline Kepnes' nye bog Du, som jeg kun har hørt godt om. Psykologiske thriller om en mand besat af en kvinde, og manipulerer med hende, og det faktum at man læser det hele fra mandens synspunkt lyder som en god blanding. Jeg er spændt på hvordan min reaktion overfor bogen bliver - om jeg begynder at kunne forstå mandens tanker og handlinger, eller om jeg bare bliver vred på ham. 

Opsummering:
Jeg har virkelig læst mange bøger, og antal sider, den her måned. Meget mere end forventet, men det skyldes i høj grad månedens readathon og at jeg ikke har arbejdet så meget den her måned. Derudover har størstedelen af de læste bøger været positive læseoplevelser, hvilket jeg tror er fordi jeg er begyndt at være bedre til at kunne vurdere hvilke bøger jeg vil synes er gode, og lade være med at læse bøger jeg spontant tager med hjem fra biblioteket, fordi jeg kan huske at en bogblogger har anmeldt den. 
Næste måned kommer jeg slet ikke i nærheden af at læse lige så mange bøger. Jeg skal påbegynde to opgaver til studiet, og så har jeg lovet mig selv at læse Little Women, en bog jeg tror kommer til at tage lidt længere tid for mig at læse i forhold til min normale læsehastighed.

Kærlig hilsen

Ingen kommentarer :

Send en kommentar