onsdag den 19. november 2014

Kære E. Lockhart (We Were Liars)

Noget af det bedste ved at læse din bog We Were Liars var, at jeg faktisk ikke vidste noget som helst om den på forhånd. Jo jeg vidste at den havde et twist, men det var sådan set også det jeg vidste. Da jeg elsker twists, så vidste jeg at jeg simpelthen bare måtte læse den her bog. 

Det med at blive kastet ind i en bog uden at kende lidt til handlingen er ellers ikke noget jeg aldrig gør, men da det var præmissen for at få en overraskende læseoplevelse, valgte jeg alligevel at kaste mig ud i dybet og det er jeg glad for. På grund af dette vil jeg heller ikke fortælle om selve plottet, så kommende læsere kan få ligeså meget glæde af at kaste sig ud i bogen uden forventninger.

Det var en virkelig god bog, en bog jeg ikke kunne lægge fra mig, og selve plottet var virkelig interessant. Jeg havde på ingen måde set slutningen komme, og kunne ikke gætte det twist din bog kom med. Jeg synes det er fantastisk hvordan en bog kan snyde mig på sådan en måde som din bog gjorde, samtidig med at den er så smukt skrevet. 

Din bog er blevet til en af mine yndlings Young Adult bøger jeg nogensinde har læst, både fordi den formår at overraske mig, være intelligent skrevet og samtidig være så smuk. Især elskede jeg de blodige metaforer der dukker op under læsningen, som virkelig ramte mig ligepå og hårdt. Du har skrevet en bog man får lyst til at genlæse igen lige efter man har læst den første gang, for netop at opdage de subtile henvisninger du laver til den overraskende drejning i historien. Godt klaret.

Kærlig hilsen
E. Lockhart: We Were Liars. Delacorte Press. 5/5

2 kommentarer :

  1. Åh jeg glæder mig SÅ meget til at den bog ankommer til mig :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det forstår jeg godt, den er SÅ god! :D

      Slet