tirsdag den 10. marts 2015

Kære Michelle Hodkin (The Unbecoming of Mara Dyer)

I The Unbecoming of Mara Dyer vågner Mara op på hospitalet efter at have lagt i koma i 3 dage. Mara vågner op til den frygtelige nyhed om at hendes 2 bedste veninder og hendes kæreste er døde i en ulykke, hvor Mara som den eneste overlevede. Hvad der rent faktisk skete, som tog livet af de tre mennesker, ved kun Mara, men Mara kan ikke huske noget som helst. For at starte på en frisk flytter Mara og hendes familie til en ny by, men hun opdager at hun ikke kan flytte fra sine problemer, for selv med nye omgivelser oplever Mara hallucinationer og hun oplever at miste tidsfornemmelsen – noget hun tror har en forbindelse til ulykken. 


På sin nye skole møder hun Noah, skolens bad boy som Mara ikke vil have noget med at gøre, men som hun alligevel bliver draget imod, og som hjælper hende med at få afklaret hvad der egentlig skete ulykken.



Din historie er for mig ret unik, og jeg blev grebet af Maras uvished om hvad der egentlig skete i ulykken – noget du også har gjort uvist for læseren. Du bygger historien langsomt op, hvilket jeg sætter stor pris på, da jeg ikke ser nogen grund til at speede begivenhederne op, især ikke når Maras historie forløber over 3 bøger. Denne langsomme opbygning betyder også at jeg virkelig fik en mulighed for at læse alle karaktererne at kende, især Mara og Noah. Deres forhold er også noget af det jeg syntes var rigtig interessant i din bog.



Det eneste kritikpunkt jeg egentlig har til din bog er, at læseren får noget meget vigtig information om en af karaktererne meget sent i bogen, noget der føltes som om det kom ud af det blå, men som giver god mening at få fortalt inden man påbegynder næste bog i serien. Og jeg vil virkelig gerne snart fortsætte med at læse om Mara, da denne her bog slutter med den vildeste cliffhanger. Jeg er rigtig spændt på at læse hvordan det videre forløber for Mara og Noah.



Kærlig hilsen
Michelle Hodkin: The Unbecoming of Mara Dyer (Mara Dyer #1). Simon & Schuster. 4/5

Ingen kommentarer :

Send en kommentar