torsdag den 23. oktober 2014

Kære #SORTSUPEREGO - Top 5 fra 2014

Da Ida og Michella trak temaet Top 5 over 2014, så tænkte jeg at jeg også lige ville være med. Efter at have gennemgået alle mine læste bøger for 2014 (indtil videre) fandt jeg ud af at jeg har læst 13 bøger i år som jeg har givet topkarakter på Goodreads. Af de 13 var der 4 der stadig sidder i mig, fordi de simpelthen bare var så gode! Den sidste der skulle på top 5 var lidt sværere, fordi det betød at jeg skulle udelukke 8 andre bøger som ikke måtte komme med og få stemplet som en af "den bedste bog jeg har læst"

Her er de udvalgte 5 bøger:



 Jeg synes det er lidt fantastisk at se hvor forskellige typer bøger jeg har som favoritter. Jeg holder mig ikke kun til én genre, for der findes virkelig noget godt i dem alle. Jeg tror dog der kommer til at snige sig flere favoritter ind for resten af 2014, kan mærke jeg er begyndt bedre at vurdere hvilke bøger jeg vil kunne lide, og derfor formår jeg at undgå de store skuffelser i min læsning. 

De resterende 8 bøger, som jeg har givet topkarakter i 2014 er:

2 kommentarer :

  1. Hvor er det dejligt, at du har fået læst så mange 5-stjernede bøger. Det er da skønt! Og ligeså skønt (for mig) er det, at du har lyst til at deltage i #sortsuperego.

    Jeg har kun læst "The Fault in Our Stars" og "Fordelene ved at være en bænkevarmer" af dem du nævner i din top 5, men hvis jeg havde læst dem i år var de helt sikkert også røget på min liste!

    Af dine andre otte bøger havde jeg personlig også smidt "Alkymisten" på, det er en af mine absolut yndlingsbøger ^^

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid lige en god idé at reflektere over ens læsning det sidste år, så jeg er da bare glad for at I trak det emne til sidste #sortsuperego :)

      Jeg er spændt på at se hvad der er på din top 5!

      Slet