lørdag den 18. oktober 2014

Kære Readathon #2

Dette indlæg vil blive opdateret løbende fra lørdag d. 18 kl. 14 til søndag d. 19 kl. 14. Ydermere kan der ses opdateringer inde på Twitter (@Tittylouise) og Instagram (@louisehede89med hashtag #readathonDK og #readathon og på Goodreads.
De udvalgte bøger kan ses i dette indlæg 


Kl. 14.00
Jeg kom hjem for 10 min. siden, efter at have været på arbejde på biblioteket. Derfor har min dag allerede været omgivet af bøger. En god måde at starte Readathon på. Jeg skyndte mig at stille min Tassimo maskine frem inkl. kapslerne, så jeg let og hurtigt kan få kaffe når trængen til det opstår, og jeg er hoppet i min bløde Jumpin. Nu da klokken er slået 14, lægger jeg mig under dynen (yndlingslæsestilling) med en Caramel Macchiato og går i gang med min første bog: We Were Liars af E. Lockhart. Jeg  har glædet mig til at læse den, og håber den lever op til mine forventninger. 

Kl. 17.15
Så blev jeg færdig med We Were Liars og WOW sikke en bog! Det var virkelig en pageturner og jeg er glad for at jeg startede med den. Jeg er dog lidt bekymret over min læsehastighed. Men den fart jeg har haft indtil nu, med at læse 226 sider på lidt over 3 timer, så når jeg da i hvert fald ikke at komme igennem alle mine udvalgte bøger. Jeg håber det bliver bedre når jeg fra nu af kun skal læse danske/oversatte bøger. Nu vil jeg varme lidt rester op (svensk pølseret, mums) og begynde på Universets Engle af Einar Már Gudmundsson.  

Kl. 21.30
Efter sidste opdatering brugte jeg lige en time på at tjekke de sociale medier (indtil Blogger besluttede at gå ned). Så derfor tog det mig også lidt over 3 timer at få læst næste bog, som var på 232 sider. I min sidste opdatering skrev jeg at jeg var bekymret over min læsehastighed, fordi jeg syntes det gik for langsomt, men kan forstå ud fra kommentarerne på indlægget at det faktisk er meget godt. Tror måske også at jeg havde for urealistiske krav til mig selv, og så følte jeg at jeg spildte en masse tid på at tjekke opdateringer på mobilen. Universets Engle var en rigtig god bog, føler mig ret heldig at jeg kun har læst gode bøger til min readathon indtil videre. Næste bog bliver den hollandske ungdomsroman Jeg kan stadig ikke flyve af Anna Woltz

Kl. 00.45 
Desværre var bogen ikke lige mig. Det var en meh oplevelse, og faktisk mere en børnebog end en ungdomsroman. En skuffelse på 194 sider. Jeg er dog ved at være så træt at tanken om at begynde på en ny bog føles som en sur pligt, så tror jeg går i seng, sætter vækkeuret til i morgen, og forhåbentlig kommer igennem min sidste bunke bøger når jeg vågner igen.  

Kl. 08.05
Godmorgen! Mit wake-up light har lige bippet og lyst hele rummet op, og jeg gnider søvnen ud af øjnene. Jeg nåede at få 6 timers søvn, og har det egentlig okay. Lige nu er jeg også meget tilfreds med det jeg nåede at læse i går, det går sgu egentlig godt. Jeg vil begynde på Anna Gavaldas Billie, som jeg egentlig har meget høje forventninger til, så jeg håber ikke jeg bliver skuffet.  

Kl. 10.25
Jeg er nu blevet færdig med den Billie og dens 201 sider, og desværre blev jeg lidt skuffet. Det var en sød historie, men slet ikke så god som forventet. Jeg vil nu give mig i kast med Brdr. Ellemoses Madame Salvatins Hemmelighed. Den har jeg til gengæld ikke rigtig nogen forventninger til.

Kl. 12.00
Jeg blev færdig med Ellemoses novellesamling, og det var endnu en glædelig overraskelse! Jeg slugte også de 144 sider rimelig hurtigt, og det betyder at de 5 bøger jeg satte som mål har jeg nu nået 2 timer før readathon slutter. Jeg vil derfor begynde på min back-up bog; Leoniderne af Nanna Foss. Jeg når helt sikkert ikke at blive færdig med den inden klokken slår 14, men jeg kan da få lavet et indhug i den.  

Kl. 14.05 - Opsummering
Readathon sluttede for 5 min. siden, og nåede lige at få læst 108 sider af Leoniderne. På 24 timer nåede jeg dermed at læse 1105 sider og sove i 6 af timerne. Jeg synes det er godt klaret og er stolt af mig selv, selvom jeg startede ud med at være frustreret over min læsehastighed. Det har simpelthen været så hyggeligt at følge alle de andre der deltog i readathon, og hvordan der bliver heppet på hinanden. Det var mit første readathon, men ikke mit sidste. Jeg glæder mig meget til næste gang. 

Kærlig hilsen

55 kommentarer :

  1. God fornøjelse med læsningen! Jeg håber at du vil synes om 'We were liars' - det gjorde jeg i hvert fald! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde! Og det gjorde jeg. Rigtig god bog!

      Slet
    2. Jeg har en youtube-video du skal se på et tidspunkt så: https://www.youtube.com/watch?v=K0MIzgW8iLQ

      Den fik mig til at elske bogen ENDNU mere :D

      Slet
    3. Damn det fik også mig til at elske bogen lidt mere. Dog klippede hun AAAAALT for meget i den video. Den. hak.ke.r he.l.t vil.dt :p

      Slet
    4. Haha ja ikke? Har ventet forevigt på at dele den youtube-video med nogen xD haha.
      JA. Måske er hun lidt forfængelig? :p

      Slet
    5. Jeg er glad for at du delte den med mig! :)

      ja, måske lidt :p

      Slet
  2. Så sejt du bare tager direkte fra arbejde og læser :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg jo blive nødt til :p Blev måske også en smule stresset af det ;)

      Slet
    2. Gud synes da at 226 på tre timer er voldsomt meget :'D Jeg fortaber mig i alt det digital-sociale og glemmer at læse, haha :D

      Slet
    3. Måske var jeg bare ret pessimistisk, fordi jeg følte jeg også brugte for lang tid på facebook, twitter og instagram :p

      Slet
    4. Det gør jeg også :D Lige nu fx, haha :D Sov rigtig godt!

      Slet
  3. Rigtig god læsning, jeg glæder mig til at følge med :)

    SvarSlet
  4. Good luck with your reading!

    SvarSlet
  5. Jeg skal også læse under dynen – ellers læser man slet ikke rigtigt. Dyne skal der til! ;)

    Og så håber jeg, at du hygger dig og at "We Were Liars" er god. Det er en af de bøger, man har hørt så meget om efterhånden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dyner er noget af det bedste! Kan slet ikke forstå folk der kan sidde op og læse ;)

      Indtil videre hygger jeg mig rigtig meget, havde en god start med We Were Liars :)

      Slet
    2. Nej, det duer jeg slet heller ikke til! :D ..

      Og det lyder fantastisk. Det er skønt, at den er så hurtigtlæst! :D Og nu glæder jeg mig til at høre din mening om "Universets engle". Jeg har så tit kigget på den ude på praktikken :)

      Slet
    3. Universets Engle var bare rigtig god, meget bedre end jeg havde forventet, måske fordi jeg ikke rigtig havde nogle forventninger til den! ;) Tror faktisk også den er lige noget for dig! :)

      Slet
  6. Tak for din kommentar, v for vendetta filmen er baseret på den tegneserie som jeg har valgt at skulle læse.

    Jeg kender ikke selv We were liars men jeg er glad for at høre at det var en god bog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ah hvor fedt, det kan være jeg også skulle læse den tegneserieudgave, nu hvor jeg elskede filmen :)

      Slet
  7. Hold da op! Jeg synes ellers din læsehastighed er meget fin! :)
    Glædeligt læsedøgn. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaeh kan høre på folk at jeg vist bare skal holde min mund ift. min læsehastighed :p

      Slet
  8. Halløj

    Selvom jeg egentlig hepper for Team Butler denne gang og tager mig af en masse af Twitter-læserne, så skal de danske bogbloggere da ikke snydes. Vi må jo holde sammen. ;)
    Det er super fedt at se alle være i gang med så forskellige bøger, og vi får læst langt og kort, realistisk og eventyrligt. Personligt er jeg super glad for at se alle deltagerne, og få så mange nye spændende indput til min egen læsning!

    Vi er i gang med den 5. time nu, så ha’ en fantastisk lørdag aften i selskab med bøgerne. :D

    SvarSlet
  9. Du holder virkelig weekenden omgivet af bøger :-) God fornøjelse! Håber du kan leve op til dine egne forventninger - synes dog du læser i en udemærket hastighed. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også at jeg skal nedsætte mine forventninger til min læsning ;)

      Slet
  10. Det lyder til at du er godt i gang og har afsluttet første bog, super flot. Jeg er stadig i gang med bog 1, men der er også bare så meget på nettet man gerne vil følge med i.
    Glæder mig til at se hvordan din videre læsning kommer til at gå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det lokker jo rigtig meget med at man liiiige kan holde sig opdateret på hvordan det går alle andre :D

      Slet
  11. Hvis det kan hjælpe på nogen som helst måde, så er min læsehastighed lavere end din. Altså, det tager bare længere tid at læse engelsk (i hvert fald for mig), og jeg har også frygtelig travlt med at læse diverse blogs og Facebook og spise kage :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha det med at spise kage, det skal der altså også være tid, og plads, til ;)

      Slet
  12. Karamelkaffe er bare det bedste, koffein er nok krævet til sådan en omgang - håber du får en skøn læsedag :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er bare mums! :D Mange tak skal du have :)

      Slet
  13. Det kunne være, man skulle læse "We Were Liars" på et tidspunkt. Den lyder ret god.

    Du skal slet ikke være bekymret for læsehastigheden. Så vidt jeg kan se, har du læst mange sider allerede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes i hvert fald den var rigtig god for en YA-bog!

      Ja jeg er blevet mindre stresset med antal læste sider :)

      Slet
  14. Hvor dejligt at 'Universets Engle' er god, jeg har den nemlig også stående hjemme på hylden :)

    SvarSlet
  15. Twistet til sidst i "We Were Liars" er det bedste (derudover var jeg ikke helt vild med den).

    I forhold til at have dårlig samvittighed over at tjekke opdateringer og læsehastighed, sådan havde jeg det sidste gang, men denne gang har jeg været ret afslappet omkring det. Det er trods alt en del af oplevelsen og hvor meget man læser er ikke det afgørende. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne faktisk rigtig godt lide den hele vejen igennem!
      Ja jeg tror også godt det kan have noget at gøre med at det er min første readathon og jeg har sat urealistiske mål for mig selv. Jeg har allerede tonet de mål ned igen :)

      Slet
  16. Jeg vil tilslutte mig koret og istemme, at du virkelig ikke skal bekymre dig om læsehastighed eller sideantal! Det vigtigste er, at man har læst noget man holdt af, har hygget sig med alle os andre og haft en skøn læseoplevelse :)

    Jeg har selv jo brugt næsten 6 timer på en 220 siders bog, men den krævede bare opmærksomhed ved hver sætning, og så skal man jo også være en del af det sociale - det er dét, der gør read-a-thon til noget helt specielt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du så evigt ret i. For det er rigtig hyggeligt at følge med i alle folk og deres læsning, og snakke med dem, og dig, og bøger :)

      Slet
    2. Godmorgen! Dejligt, at du har fået læst lidt her til morgen også, selvom det ikke var et kæmpe hit... Jeg har til gengæld hørt ret meget godt om brødrene Ellemose, så forhåbentlig kan den blive en god afrunding på din read-a-thon :)

      Slet
    3. Ellemoses novellesamling var helt klart en glædelig overraskelse! Og en perfekt størrelse bog at læse til readathon :)

      Slet
  17. Håber du har haft en dejlig hvile og at du er mere heldig i dit valg af bog næste gang! Du gør et fantastisk stykke arbejde - holde på læsning!
    #TeamHughes

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have! :D Det var godt lige at få noget søvn, for nu føler jeg mig klar igen til at fortsætte :)

      Slet
  18. Hi there,
    How are you doing buddy? Still hanging in there? I’m cheering on you,
    you can do this!
    #Dewey #readathon #rahrahreadathon #TeamButler

    SvarSlet
  19. Øv, at alle bøger ikke var dig, men sådan er det jo desværre også. Godt gået! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådan er det jo. Og tak, i lige måde! :D

      Slet
  20. Hvor er du bare sej altså! Sådan! Det er fedt at du nåede dine udvalgte bøger. Jeg har stadig en tilbage, men måske var 6 bøger også lige i overkanten :) - Og jeg skal virkelig have mig et wake-me-up light!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde faktisk ikke forventet at jeg også ville nå at påbegynde min back-up bog, så det var meget godt :)
      Jeg kan virkelig anbefale wake-up light! Den hjælper i hvert fald mig i efteråret/vinterperioden :)

      Slet
  21. Godt gået! Du fik da læst en masse :-)

    SvarSlet
  22. Hold kæft du er sej mann - hurtiglæser!!
    Madame Salvatin var også en god overraskelse for mig - ingen forventninger, og selvom den måske er lidt upoleret, er den også god :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha tak! Læser nok hurtigere end jeg selv går rundt og tror :p

      Det er skønt når bøger kan gøre sådan noget! Jeg elsker at blive overrasket ;)

      Slet