mandag den 13. oktober 2014

Kære Fødselsdag

I dag er det min fødselsdag, og det er lidt skræmmende for mig at tænke på at jeg nu har levet et kvart århundrede, især når jeg ikke føler jeg bliver ældre i mit sind. 
Min dag starter med at blive vækket af kys, inden min kæreste går i køkkenet og laver vores fødselsdagstradition; amerikanske pandekager. Når min næse opdager duften fra køkkenet, og min krop ryster søvnen af sig, bliver jeg overøst med fine gaver, imens morgenmaden bliver færdig. Det er den skønneste måde at vågne op på sin fødselsdag.

I anledningen af min fødselsdag, har jeg samlet nogle fine bøger, som alle har én ting tilfælles; De handler om fødselsdage. 


Wendy Mass: 11 Birthdays - I denne bog møder vi Amanda som vågner op på sin 11 års fødselsdag, men den bliver ikke helt så god som hun havde forventet, og håber på en bedre dag næste dag. I stedet for at have lagt sin fødselsdag bag sig, vågner hun nu op på sin 11 års fødselsdag endnu engang, og igen, og igen. En slags fødselsdags Groundhog Day for børn og unge.

Nick Bruel: Happy Birthday Bad Kitty - Bad Kitty har fødselsdag i denne humoristiske børnebog, hvor kattes humørsvingninger bliver illustreret, og er fyldt med katteinformation. En yndig lille bog.

Haruki Murakami: Fødselsdagshistorier - I denne bog har Murakami samlet 13 noveller af forskellige forfattere, der alle handler om fødselsdage, men selvom de deler tema, så er de overhovedet ikke ens. Et godt udvalg og præsentation af Murakami.

Kærlig Hilsen

8 kommentarer :

  1. Tillykke med fødselsdagen :)

    SvarSlet
  2. Åh, stort tillykke! Gid du har verdens bedste dag fyldt med balloner og firkantede pakker :)

    SvarSlet
  3. Tillykke, håber du havde en fantastisk dag :)

    SvarSlet
  4. Kæmpe forsinket tillykke med dagen!! :)

    SvarSlet