torsdag den 2. oktober 2014

Kære Bogreol - Nye Tilføjelser i August/September





























Egentlig havde jeg jo sagt til mig selv at jeg ikke skulle købe ret mange bøger til dig, og jeg troede faktisk ikke jeg havde købt så mange, men når jeg stiller dem sådan op ovenpå hinanden, så kan jeg godt se at jeg ikke har været helt dygtig til at overholde det jeg lovede mig selv og dig. Nu er nogle af bøgerne dog også ret tykke, så de kan snyde øjet! (bilder jeg mig selv ind).

Gillian Flynn: Dark Places - Denne bog købte jeg i Waterstones i London. Inden min kæreste og jeg tog afsted til London var jeg allerede gået i gang med Gone Girl, og selvom jeg på dette tidspunkt kun var nået ca. 100 sider ind i den bog, så vidste jeg allerede der at jeg blev nødt til at læse mere af Flynn. 

Harper Lee: To Kill A Mockingbird - Endnu en bog fra Waterstones. Jeg havde set et par anmeldelser af den i bloggerland, og var meget draget af hele ideen med at man læste historien fra et barns perspektiv. Egentlig ville jeg gerne have haft Barnes & Nobles fine læderindbundne udgave, men da den er nærmest fuldstændig umulig at skaffe, så valgte jeg en fin paperbackudgave i stedet. Forsiden kan ses her.

Rainbow Rowell: Attachments - Den sidste bog fra Waterstones (og egentlig også sidste bog fra London). Da jeg kun rejste med håndbaggage, blev jeg nødt til at være meget kritisk med hvad jeg tog med mig hjem. Jeg stod egentlig med 10 bøger i hænderne inde i Waterstones, men formåede at cutte det ned til 3. Jeg valgte Attachments fordi jeg elsker Eleanor & Park og var også rigtig glad for Fangirl. Jeg har også fået læst denne her, og jeg må sige jeg blev lidt skuffet. Synes desværre at historien var ret flad. 

Jonathan L. Howard: Johannes Cabal, Nekromantikeren - Denne har jeg modtaget som anmeldereksemplar fra Arvids igennem Bogrummet.dk. Jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle mene om bogen på forhånd, da jeg ikke rigtig kendte noget til den, men jeg syntes forsiden var virkelig fed. Jeg har allerede læst den, og jeg blev meget glædelig overrasket! Anmeldelse kommer snarest. 

Tracey Garvis-Graves: Vores Ø - Jeg havde hørt godt om denne bog forskellige steder, bl.a. fra Simone, så da jeg fandt den i Bilka til 40 kr, blev det til et spontankøb. Jeg har allerede læst den, og anmeldelsen kan findes her.

Barry Lyga: I Hunt Killers - Endnu et anmeldereksemplar, denne gang fra Høst & Søn, modtaget igennem Bogrummet.dk. Jeg havde faktisk sagt ja til denne bog inden der begyndte at komme forskellige anmeldelser af den hos de danske bogbloggere. Selvom den kun har fået middelmådige karakterer, så glæder jeg mig alligevel til at komme i gang med den. Hele plottet tiltaler mig meget, og jeg tænker der måske er lidt Joe Hill over den. 

Fyodor Dostoyevsky: Crime and Punishment - Denne fine Barnes & Noble læderindbundne bog har jeg købt direkte igennem B&N's hjemmeside. Den var heldigvis så billig at der ikke røg hverken told eller gebyrer på. Så prisen inkl. fragt tror jeg endte på omkring 140 kr. Det er en virkelig yndig bog, men størrelsen skræmmer mig lidt.

Simon Sebag Montefiore: En Vinternat - Det sidste anmeldereksemplar, denne fra Gads forlag, modtaget igennem Bogrummet.dk. Denne bog kendte jeg heller ikke meget til, men med et thrillerplot der skulle være inspireret af virkelige hændelser, så er jeg på!

Andrew Lang: Fairy Tales From Around The World - Endnu en smuk Barnes & Noble læderindbundet bog, faktisk deres nyeste udgivelse. Den er simpelthen så fin med sin pinke farve og guldsider, og den vil matche min Grimm Collection rigtig godt. Det bliver ikke en af de bøger hvor jeg sætter mig og læser fra ende til anden, men den jeg trækker frem hvis jeg lige vil læse et lille eventyr. Præcis ligesom jeg gør brug af min Grimm Collection i øjeblikket. 

Peter Schepelern m.f.: Filmleksikon - Jeg har længe haft øje til denne kæmpe mursten af en bog. Dansk Supermarked har købt et kæmpe lager af den hjem og har i en længere periode solgt den til 100 kr. Med en vejledende pris på 800 kr så er det i hvert fald et godt tilbud (og gad vide om forlaget overhovedet så har tjent på salget til DS?) Jeg er en kæmpe filmnørd, så det ville jo give mening for mig at eje den, men jeg har alligevel været lidt tilbageholden, fordi det egentlig "bare" er et opslagsværk, og det er jo lidt kedelige, ikke? Da den så kom endnu mere på tilbud, helt ned til 54 kr, så besluttede jeg altså at det kunne ikke betale sig at lade være. Nu pynter den fint inde i min lejlighed. 

Kærlig hilsen

8 kommentarer :

  1. Harper Lees roman er fantastisk! Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om den. Flere citater fra min læsning sidder stadig hos mig - især "Until I feared I would lose it, I never loved to read. One does not love breathing." Det ramte mig virkelig. God fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg begyndte på den i går, og lige præcis det citat du skriver her var også et der ramte mig! Jeg genlæste den en million gange før jeg kunne få mig selv til at fortsætte

      Slet
  2. Hvor fandt du den til 54!? :O Jeg købte den til 99 :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var forrige uges tilbud i Føtex, et fødselsdagstilbud. Virkelig billigt! Har set den blive solgt i Bog & Idé til 300 kr (tror det var det beløb) hvilket var en specialpris fordi coveret var gået i stykker :p

      Slet
  3. Åh, den udgave af Dostojevskij er da fantastisk! Og det er historien indeni i øvrigt også.

    Skønne, skønne, skønne bøger, som du har købt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :)
      Den er virkelig smuk! Det er en af de bedre bogkøb jeg har foretaget mig :)

      Slet
  4. Smukke og dejlige bøger! Hold da op den udgave af Dostojevskij er pæn! :D

    SvarSlet