mandag den 2. maj 2016

Kære Bogreol - Nye Tilføjelser i April




Mine bogreoler bliver lige så stille fyldt op med nye bøger, og jeg prøver løbende at rydde ud, så der er plads til kommende bøger. I april måned har jeg købt, fået og byttet denne fine bunke bøger.

Karin Slaughter: De smukkeste
Jeg vandt denne bog hos Krimihjerte, hvilket jeg er rigtig glad for, efter at have læst en masse positive anmeldelser af den. Jeg har ikke før læst noget af Slaughter, så jeg er virkelig spændt på at få læst denne.

Rick Yancey: Den 5. bølge
Da jeg en dag skulle ud i storcenteret, tænkte jeg at jeg ville tage en bog med jeg ikke længere ville eje, i tilfælde af at jeg stødte på en byttebog hos Arnold Busck jeg gerne ville læse. Blandt deres byttebogsreoler stødte jeg på denne fine hardback-udgave. Kup! Jeg har læst blandede anmeldelser af den, men jeg kunne på et tidspunkt godt tænke mig at se filmen. Nu har jeg så også mulighed for at få læst den inden jeg skal se filmen.

Terry Hayes: Jeg er pilgrim
Jeg har vundet denne hos Lunas kaffekrog, og jeg vidste egentlig ikke meget om den på forhånd, men bagsideteksten lyder virkelig interessant og spændende. Desværre er det en meget tyk paperback, med lille skrift, og som er meget tætskrevet, så det er en jeg virkelig skal tage tilløb til at få læst.

Kristin Hannah: Nattergalen (Anmeldereksemplar fra Rosinante)
I april udgav Rosinante den historiske roman "Nattergalen" og de var så søde at sende mig et eksemplar til anmeldelse. Jeg syntes den lød virkelig fantastik, lidt a la "Alt det lys vi ikke ser" af Doerr, og denne her vandt også Goodreads Choice 2015 for bedste historiske roman. Jeg var virkelig spændt på at få den læst, og ud fra andres anmeldelser, så forventede jeg at skulle have lommetørklæder parat, og det endte det også med jeg skulle! Rigtig god roman, som der snarest kommer et brev om.

Rene Denfeld: The Enchanted
Denne bog har længe stået på min tbr-liste på Goodreads. Faktisk kan jeg se at jeg tilføjede den på listen tilbage i april 2014, så hele 2 år har der skulle gå fra jeg opdagede den første gang, og til jeg endelig fik den købt. Jeg fandt den på Bookdepository's Bargain Shop, med et rigtig fint cover jeg ikke havde set før.

E. Nesbit: Five Children and It
Også inde på Book Depository's Bargain Shop fandt jeg denne bog i serien Scholastic Classics der har et cover der matcher en af mine andre bøger, nemlig White Fang, som jeg viste frem her. Jeg fandt den til under 25 kr, så selvfølgelig skulle den bestilles.

Rainbow Rowell: Carry On
En dag skulle jeg bare fordrive tiden lidt inden jeg skulle med et tog, så jeg gik ind i en bogbutik. Jeg havde ingen planer om at købe noget, men da jeg fandt Rowell's "Carry On" i paperback med et nyt cover, kunne jeg simpelthen ikke stoppe mig selv fra at købe den. Der gik heller ikke lang tid før jeg læste den. Jeg er SÅ glad for at jeg stødte på den, og den er nu blevet til en af mine favoritbøger. Jeg har skrevet et brev om den her.

Stephen King: Cujo
Den sidste bog jeg bestilte hjem fra Bargain Shop, er denne King bog. Jeg er lidt begyndt at samle på disse udgaver, og har snart en hel hylde fyldt op med dem. Jeg har hverken læst Cujo eller set den, men jeg ved den er uhyggelig nok til at Joey må trøste Rachel mens hun ser den.

Sara Gruen: Vand til elefanterne
Simone fra Boghjørnet og jeg have hver især nogle bøger som den anden gerne ville have, så vi fik byttet med hinanden. Jeg fik tre bøger af Simone og hun fik én af mig (ja jeg trak helt klart det længste strå!) Jeg har tidligere set filmatiseringen af denne, og var meget positiv overrasket over den, men det har taget mig ret lang tid at tage mig sammen til at få læst bogen. Nu håber jeg dog snart at få det gjort.

Caitlin Moran: Sådan opfinder man en pige
Den anden bog jeg fik af Simone er denne. Jeg har tidligere læst Morans "Kunsten at være kvinde", som jeg havde det lidt ambivalent med. Jeg kunne lide dele af den, men den irriterede mig en del. Jeg håber dog at denne bog kommer til at være meget bedre, selvom jeg har fået opfattelsen af at den dog godt til tider kan minde om hendes erindringsbog.

Maria Semple: Hvor blev du af Bernadette
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har stået og overvejet at købe denne, når jeg er gået forbi den i Føtex med et kæmpe stort tilbudsmærke på. Alligevel har det aldrig endt med at jeg faktisk puttede den i kurven. Derfor er jeg rigtig glad for at det også var en af de bøger jeg fik byttet med Simone. Jeg tror den kommer til at være virkelig sjov, og jeg glæder mig rigtig meget til at få den læst.

Kærlig hilsen

2 kommentarer :

  1. Hvor blev du af Bernadette er rigtig god :) Den kan du godt glæde dig til.

    SvarSlet