tirsdag den 30. august 2016

#KæreWonders - Opsummering af "Ravkikkerten"-readalong


Efter 3 måneder med readalong af Philip Pullmans fantasyserie "His Dark Materials", er det nu kommet til ende, efter endt læsning af "Ravkikkerten"/"The Amber Spyglass". 

I løbet af de sidste 3 måneder har Michelle og jeg delt vores læsning Instagram, Twitter og Goodreads under hashtag #KæreWonders og "ViLæserDarkMaterials, af denne fantastiske serie, som begge stod - og står - vores hjerter nær. For mit vedkommende var readalongen en kærkommen mulighed for at læse serien på engelsk for første gang, og det er jeg virkelig glad for. 

Ravkikkerten starter med at Lyra er forsvundet og Will er alene, og derfra går fortællingen, i det der er den mest dystre og mørke bog i serien. Det er tydeligt at mærke og se Lyra og Will vokse, og miste deres barnlige uskyld. Det er et modigt træk af Pullman at lade serien slutte på den måde han gør i tredje bind, men det er en slutning jeg sætter stor pris på. Jeg forstod den måske ikke helt som barn, da jeg læste bogen for første gang, men ved at genlæse den som voksen, fik jeg en helt ny forståelse for slutningen, og for hele serien i sin helhed. 

Jeg er glad for at have haft mulighed for at læse serien igen, sammen med Michelle og de andre der har været søde at tage del af vores læsning på de sociale medier. Det har i hvert fald sørget for en mere fortryllende sommer, for mit vedkommende.

Kærlig hilsen

2 kommentarer :