tirsdag den 10. juni 2014

Kære Jonathan Creek

Jeg er stor fan af dit arbejde. Desværre er det de færreste i Danmark der kender til dig og dit arbejde med at løse (mord)gåder som en sand Sherlock Holmes, dog bare i kikset slut-90'er settings. Den måde du bruger dit arbejde som kreativ konsulent for en tryllekunstner til at opklare umulige forbrydelser som ingen andre kan, er dybt fascinerende, ligesom din forståelse for, og viden om, illusioner er fantastisk! Du skal dog ikke blive krediteret helt ene og alene, for du får jo også hjælp af en kvindelig side-kick, som dog bliver skiftet ud engang imellem. 
Der var bl.a. dengang hvor du fandt ud af hvordan det var muligt for en dame at møde og snakke med en pige flere timer efter hun døde, ligesom du også engang fandt ud af hvordan et maleri kunne forsvinde fra et aflåst lokale, og dengang du opklarede hvorfor en kvinde kunne drømme om fremtiden.

Jeg har jo nok et lille crush på dig, men det er jo fordi du er så sød og lidt tilbagetrukket, og så bor du i en vindmølle (hvor sejt er det ikk' lige?!). Dine krøller og humor hjælper også på det. Indtil videre har du kun lavet 31 afsnit, fordelt på 5 sæsoner og diverse specials, omkring disse mysterier du opklarer, men jeg håber du når at lave mange flere inden du bliver alt for gammel og grå. Jeg tror stadig din serie bliver vist engang imellem på BBC Entertainment, hvis man dog bare var så heldig at have den kanal. 

Morderisk smil fra

2 kommentarer :

  1. Åh jeg kan bare slet ikke tage serien seriøst, fordi jeg har set alt for mange afsnit af QI hvor Alan Davies bare giver den som mega fjollet dude :D:D Så nu kan jeg slet ikke abstrahere fra det, når han pludselig er i en anden rolle :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha jeg ved præcis hvad du mener! Men jeg har et svagt punkt for Alan Davies (mest pga. hans humor), så jeg tvinger mig selv til at abstrahere fra det når jeg ser JC :p

      Slet