torsdag den 11. september 2014

Kære Top 3 - Ønskelæsning #5 (With a Twist Edition)





Der bliver ikke forklaret meget om Michelle Hodkins YA bog The Unbecoming of Mara Dyer. Den er tilpas mystisk til at fange min opmærksomhed, og hele ideen med at en pige vågner op på hospitalet uden at vide hvorfor hun ligger der, og hun tror der ligger mere bag den ulykke den slog hendes venner ihjel. Jeg er den perfekte målgruppe, for jeg hader ikke at vide hvad det er der foregår, så jeg kan finde på at læse noget bare for ikke at blive holdt udenfor. Den har dog fået meget blandede ratings på Goodreads, så jeg er lidt bekymret for om hele twistet er dårligt og den er spild af tid. Men coveret er virkelig fin!










Nu er jeg stødt på E. Lockharts bog We Were Liars en del gange, og jeg bliver virkelig fanget af det faktum at ingen vil fortælle hvad der helt præcist foregår i bogen. Det pirrer min nysgerrighed helt vildt meget! Jeg var faktisk tæt på at købe den da jeg var i Waterstones i London, men jeg oplever tit at når jeg tager en chance med at købe en bog af en forfatter jeg ikke kender noget til, at jeg så bliver skuffet. Dog har jeg opdaget at mit bibliotek har købt den hjem, og jeg nu står nr. 1 i kø til at låne den. Jeg er spændt!










Jeg har næsten lige læst Gillian Flynns Gone Girl og jeg elskede den, og især det kæmpe plottwist der var i den! Så da jeg var i London købte jeg Dark Places med håb om at den er ligeså mindblowing. Selve plottet om Libby som syvårig der sendte sin storebror i fængsel for at have myrdet hele deres familie, men som voksen begynder at tvivle på om det hun troede om sin bror er rigtigt, samtidig med at familiens hemmeligheder begynder at komme op til overfladen. Den har potentiale til at være virkelig, virkelig spændende.

2 kommentarer :

  1. Jeg vil virkelig også gerne læse både Mara Deyer trilogien og "We were liars", fordi jeg bare støder på dem ALLE steder! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er den der skjult reklame-effekt der påvirker os ;)

      Slet